Zostałeś poszkodowany?
Wypełnij formularz!



Stan publicznej służby zdrowia w Polsce jest zapewne każdemu dobrze znany. Brak odpowiednich działań państwa w tym zakresie jedynie utrudnia proces dochodzenia roszczeń odszkodowawczych od placówek opieki zdrowotnej (publicznej i prywatnej). Powołany Rzecznik Praw Pacjenta jest instytucją „martwą”, praktycznie nieprzydatną ze względu na ochronę słusznych praw pacjenta w zakresie błędów medycznych. O odszkodowanie za naruszone dobro (zdrowie, życie, dobra osobiste) pacjent/poszkodowany musi niestety walczyć sam. Zamknięte środowisko medyczne oraz niepisany „kodeks etyki” placówek opieki zdrowotnej jedynie pogarsza sytuację poszkodowanego. W większości przypadków zakłady opieki zdrowotnej nawet nie odpisują na pisma osób, które ucierpiały i które próbują ugodowo zakończyć powstały spór. Jedyną możliwością jest sądowe dochodzenie roszczeń. Są to najcięższe, najbardziej czasochłonne i najdłuższe procesy cywilne, jakie obecnie występują na terenie RP.

W naszym bardzo krótkim przewodniku nie jesteśmy w stanie zamieścić wszystkiego, co powinien wiedzieć poszkodowany pacjent. W przypadku powstania szkody spowodowanej błędem medycznym w szerokim tego słowa znaczeniu, a więc w następstwie: operacji lub zabiegu chirurgicznego/stomatologicznego, zakażenia bakterią – gronkowcem, żółtaczką, HIV, sepsą, etc. - najważniejsze to oczywiście:

  • gromadzenie niezbędnej dokumentacji medycznej związanej ze zdarzeniem (karty informacyjne, historie choroby, opisy badań, zdjęcia RTG, TK, MRI, wszelkie zaświadczenia lekarskie, opinie, etc.). Ważne jest, aby uzyskiwać te dokumenty na bieżąco!

To na pacjencie domagającym się od szpitala lub lekarza odszkodowania za błąd medyczny ciąży obowiązek wykazania, że ów szpital lub lekarz ponosi winę za to właśnie zachowanie (działanie lub zaniechanie), które wywołało u pacjenta szkodę. Wina szpitala/personelu nie musi być umyślna. Wystarczy, że placówka lub jej personel prowadząc leczenie nie dołożyli należytej staranności, jakiej od nich się wymaga - przy uwzględnieniu aktualnej wiedzy medycznej. Oznacza to jednocześnie, że nasze żądanie naprawienia wyrządzonej szkody nie będzie zasadne w sytuacji, gdy szkoda ta wystąpiła pomimo dopełnienia przez szpital/personel wszystkich obowiązków oraz pomimo zachowania wszystkich standardów postępowania (tzw. ryzyko niepowodzenia, komplikacji), a także w przypadku gdy szkoda wynikła z wyłącznej winy pacjenta.

Подробнее на сайте: https://newsdeliver.ruhttps://bundlenews.ru https://foremostnews.ruhttps://newsfire.ruhttps://newsdone.ruhttps://allnightnews.ruhttps://unonews.ruhttps://hundrednews.ru https://newscatch.ruhttps://newsplain.ruhttps://dashnews.ruhttps://newsentire.ru https://mirrornews.ruhttps://stacknews.ru https://principalnews.ru
Nasza reputacja i marka to efekt wielu lat
doświadczeń w doradztwie prawnym na rzecz
osób poszkodowanych w wypadkach i innych zdarzeniach.
Sprawdź jak działamy
Opisz nam swoją sprawę. Skontaktujemy się z tobą najszybciej jak będzie to możliwe

Zostałeś poszkodowany?

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
24 366 93 39
506 187 080
biuro@versus-odszkodowania.pl
Odszkodowania, Dochodzenie odszkodowań, Doradztwo Prawne
Versus Michał Pietrykowski, 09-400 Płock, ul. Królewiecka 11
Warszawa, cała Polska

versus - odszkodowania i doradztwo

Versus - profesjonalna pomoc prawna w dochodzeniu odszkodowań. Odszkodowania OC, szkody na osobie i mieniu. Wysokie renty i odszkodowania. Odszkodowania i Doradztwo Prawne. Odszkodowania, odszkodowanie, dochodzenie odszkodowań.

Copyright 2016 Versus z siedzibą w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: HEDEA

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dodatkowe informacje można uzyskać w Polityce prywatności.